Παρασκευή, Μαΐου 26, 2006

ένα μη αντιπροσωπευτικό δείγμα


Αξιότιμη κυρία,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος θα διενεργήσει, κατά τη διάρκεια του Μαΐου 2006, τη δειγματοληπτική έρευνα για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας.
Στα νοικοκυριά του δείγματος, που επιλέγονται τυχαία, περιλαμβάνεται και το δικό σας. Για το σκοπό αυτό, υπάλληλος της Υπηρεσίας μας θα σας τηλεφωνήσει και θα ζητήσει την συνεργασία σας στην συμπλήρωση στοιχείων που αφορούν στο νοικοκυριό σας και ειδικότερα στην οικιακή χρήση συσκευών υψηλής τεχνολογίας (τηλεόραση, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικό υπολογιστή κ.ά.), καθώς, επίσης, και να του χορηγηθούν ατομικές πληροφορίες σχετικά με τη χρήση ή μη ηλεκτρονικού υπολογιστή, στην πρόσβαση ή μη στο internet, στην αγορά ειδών και υπηρεσιών μέσω του internet κλπ.
Οι πληροφορίες που θα μας δώσετε είναι απόλυτα εμπιστευτικές. Πιστεύουμε ότι θα δείξετε κατανόηση και γι’ αυτό σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με τιμή,
Κάποιος από το τμήμα ειδικών ερευνών νοικοκυριών
__________________________________________________________________

Αξιότιμε υπεύθυνε των …ειδικών ερευνών,

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω εκ των προτέρων για την τυχαία προτίμησή σας στο πρόσωπό μου, συγνώμη στο νοικοκυριό μου, αλλά και να σας επιστήσω την προσοχή σας στο γιατί δεν αποτελώ το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα για την εν λόγω έρευνά σας και άρα δεν θα τιμήσω την συνεργασία που μου προτείνετε.
Παρακαλώ όπως δείξετε την απαιτούμενη κατανόηση.
Η επαφή μου με την υψηλή τεχνολογία είναι σαφώς επηρεασμένη αυτό τον καιρό από την τρικυμία των στοιχείων, αριθμών και bytes που κολυμπάνε στο μυαλό μου.
Θα σας πρότεινα πριν προχωρήσετε στην οποιαδήποτε εξαγωγή συμπερασμάτων να ακολουθήσετε την μέθοδο Δειγματοληψίας κατά Στρώματα. Βλέπετε εν’ όψει καλοκαιριού έχω διαταράξει τα στατιστικά δεδομένα και αποτελώ η ίδια έναν ολόκληρο πληθυσμό ο οποίος διαιρείται σε διαφορετικά στρώματα. Μόνο, επιτρέψτε μου χάριν έμφασης να επαναλάβω τη λέξη, και μόνο, όταν εκλέξετε ένα δείγμα από κάθε στρώμα μου θα μπορέσετε ίσως να βάλετε σε κάποια τάξη τα δεδομένα που θα συλλέξετε. Οφείλω να σας προειδοποιήσω βέβαια ότι τυχών προσδοκώμενη ομοιογένεια των στοιχείων ενδέχεται να αποβεί ανεκμετάλλευτη καθώς δύσκολα μπορεί να τα βάλει κανείς με τις τυχαίες μεταβλητές.
Προς διευκόλυνση σας ίσως θα χρησίμευε ο εξής ορισμός των στρωμάτων:
Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος ( εάν θέλετε να έχετε πλούσια συμπεράσματα, μη διστάσετε να καταχωρήσετε και τον Σεπτέμβριο στα θερινά στρώματα, αστάθμητοι παράγοντες με αποτρέπουν όμως από το να σας εγγυηθώ για την ασφάλεια μιας τέτοιας πρωτοβουλίας …άλλα όλο και κάποια διόρθωση θα μπορέσετε να κάνετε).
Καθένα από τα στρώματα αυτά χωρίζεται σε επιθυμίες, ανάγκες, υποχρεώσεις, ευχάριστες αποσπάσεις (όχι, δυστυχώς τα επαγγελματικά μου δεν έχουν μεταβεί ακόμα στο εξελικτικό στάδιο που εννοεί η τελευταία λέξη, τελευταία ο υπολογιστής μου αντιμετωπίζει δυσκολίες εκκίνησης και η τεχνικός μου – μπορείτε να την αποκαλείτε Μαριέττα – μεταθέτει συνεχώς την αναμενόμενη επίσκεψή της στο νοικοκυριό μου) και συναισθήματα που απορρέουν από την καθεμία κατηγορία καθώς και από τον συνδυασμό των τεσσάρων (όλοι μαζί και όλοι για έναν). Η κατηγοριοποίηση αυτή επιδέχεται περαιτέρω διαιρέσεων καθώς ο φιλόλογός μου στα μαθήματα της Δέσμης (όχι του κορμού, του οποίου δεν θυμάμαι το όνομα γιατί ήμουν απορροφημένη στο να μισώ τον τελευταίο /ερώτηση: πόσες φορές μπορεί να ζητήσει ένας καθηγητής από έναν μαθητή να μεταβεί στο βάθρο(=θρανίο εξέτασης) προκειμένου να καταθέσει για την αγάπη του Αινεία και της Διδώς;) συνήθιζε να επιμένει στην διάκριση ανάμεσα στις ορατές και τις λανθάνουσες καταστάσεις. Εγώ τις βάφτισα ανομολόγητες αλλά μάλλον συμφωνούμε ως προς το περιεχόμενο.
Εάν θέλετε να εκτιμήσετε την άγνωστη μέση τιμή μ του πληθυσμού αυτού, είναι καλό να χρησιμοποιήσετε την εξής εκτιμήτρια συνάρτηση:
x¯ = 1/n * ΣΧ1, όπου n μέγεθος των ατακτοποίητων σκέψεων.
Γενικά, είναι χρήσιμο να γράψετε :
â = x και να γνωρίζετε ότι το σύμβολο «^» καπελώνει όταν λειτουργεί εμμέσως – υπογείως.
Αν υποθέσουμε ότι θέλετε να εκτιμήσετε τη διακύμανση σ2 του ίδιου πληθυσμού, χρησιμοποιήστε την συνάρτηση που δίνεται από το ακόλουθο τραγούδι:
“What I’m Looking For” – Βrendan Benson.
Μην διανοηθείτε να κάνετε συνειρμικές σχέσεις με το νέο του συγκρότημα, τους Raconteurs που μπορεί να είναι μια καλή boy band’s pop effort αλλά περιλαμβάνει και τον φίλο του τον Jack White, που ως γνωστόν δεν έχει αντίστοιχες στιχουργικές ευαισθησίες (ίσως είμαι επηρεασμένη από την περσινή συναυλία, oops, εμφάνιση του με την αδερφή του Μeg αλλά ….όπως πάντα άνοιξα πολλές παρενθέσεις και είναι καλύτερα να σταματήσω). Ο στόχος μου επιτεύχθηκε, βλέπετε αφού ήθελα να σας δείξω ότι οι αναπάντεχες παρενθέσεις δεν συμβαδίζουν με την εξαγωγή συμπερασμάτων που ρευστοποιούνται σε αριθμητικές λύσεις οι οποίες ταυτίζονται με τις κρυμμένες στις τσέπες του σορτς (ένεκα ζέστης)σμικρύνσεις των απαντήσεων.
Όσο για τη χρήση υψηλής τεχνολογίας, η ροή εντολών προέρχεται από τις δυστυχώς γαλάζιες σημειώσεις μου που στον ύπνο μου μετατρέπονται σε μαυρόασπρο εφιάλτη που μου απαγορεύει την έξοδο από τον λογισμικό θάλαμο μέχρι να υπολογίσω τα δευτερόλεπτα που θα χρειαστούν για να κατεβάσω στον υπολογιστή μου,ταχύτητας 56Κbps,ένα αρχείο 3ΜΒ. Το κόστος του Ιnternet μπορώ να σας πω ότι είναι δυσβάσταχτο για το μυαλό μου ενώ η ηλεκτρονική μου διεύθυνση: http://www.idontknow/Imnotanswering.com έχει κατακλυστεί από σωρεία spam messageς και πλέον είναι ανενεργή. Γενικώς, τα ποσοστά επιτυχίας δεν κρίνονται υψηλά εάν δεν αντικαταστήσω την (5 subjects plus a couple of 2 huge question marks , a total of 7) 7up με την sprite – zero. Ίσως όταν επιτέλους αντιληφθώ εάν το νόμισμα είναι κίβδηλο και πόσο διάστημα εμπιστοσύνης χρειάζεται για να αποκλεισθεί η πιθανότητα απόρριψης, να έχω περισσότερους βαθμούς ελευθερίας ν και να πάψω να είμαι άλλη μια στατιστική,

Μέτα πάθους και εκνευρισμού,

amy




Υ.Γ Προτιμώ τα DVD από την τηλεόραση (ιδίως τώρα που καταποντίστηκε και η Juventus …) και το κινητό μου είναι εξοπλισμένο έτσι ώστε να προστατεύεται από τυχών πτώσεις. Δεν παίζω παιχνίδια ούτε ανησυχώ για το εάν έχει προηγμένες δυνατότητες. Ένα μέσο είναι όπως τόσα άλλα. Η είσοδος – έξοδος κλήσεων , αποστολή – λήψη μηνυμάτων είναι προσωπική μου υπόθεση και δεν νομίζω ότι έχει καμία σχέση με την έρευνά σας, speakin’ confidentially…

3 Comments:

Anonymous Μόνγκο said...

amy δίνεις στατιστική πάλι;
Αν όντως, good luck girl.

2:14 μ.μ.

 
Anonymous amy said...

Πάλι, δυστυχώς...
thanxs Μόνγκο

3:50 μ.μ.

 
Blogger Fading shadows of a memory beloved. said...

¨εδωσα και εγώ στατιστική. Τα έγραψα/έλυσα όλα στο πρόχειρο και ήμουν χαρούμενος. ρωτάω πόση ω΄ρα έμεινε και μου λένε 5 λεπτά. Το πρόχειρό μου είναι πιο δυσανάγνωστο και από τα ποιήματα που ώρες ώρες γράφω... Οπότε, ραντεβού τον Σεπτέμβρη που λένε οι κινηματογράφοι. Καλη επιτυχία αν γίνει η εξεταστική. Παρεπιπτόντως δεν θα ήταν τραγικό αντί για γράμμα να λάμβανες e-mail που να έλεγε τα ίδια πράγματα?

4:19 μ.μ.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home